جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است .
لطفا آن را در بخش تنظیمات مرورگر خود فعال نمایید.
پس از فعال نمودن آن میتوانید برای برگشت به پورتال اینجا کلیک کنید.
صفحه نخست مقالات ۱۰ کار پس از نصب Ubuntu 11.04 ...
۱۰ کار پس از نصب Ubuntu 11.04 ...

اوبونتو انقلابی بزرگ در میان سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس به وجود آورده است; و باز با ارایه آخرین ورژن سیستم عامل خود با نام Natty Narwhal عظمت Ubuntu را بار دیگر به رخ رقیبان کشید. به طور خلاصه تغییرات زیادی در چهره و داخل Natty به وجود آمده است که عمده ترین آن, ارتقا محیط کاربری Gnome 2 به Gnome 3 است. سرعت سیستم با وجود تغییرات گرافیکی و باطنی زیاد بالاتر رفته است و این خود موفقیتی عظیم برای شرکت است. محیط, بسیار کاربر پسندتر و  روند باز کردن برنامه ها بهتر و سریعتر شده است...

 

 

سیستم عامل جدید اوبونتو ۱۱.۰۴

در ادامه به معرفی “۱۰ کاری که بعد از نصب Ubuntu 11.04 باید انجام دهید تا سیستمی بهتر داشته باشید” می پردازیم.

۱- خصوصیات جدید Natty Norwhal را مطالعه کنید و با آنها آشنا شوید

همان طور که در بالا اشاره کردیم نسخه جدید اوبونتو (با نام Natty Norwhal) امکانات و خصوصیات جدید بسیاری دارد که یادگیری آن ها کار کردن با سیستم را بسیار ساده تر می کند. برای این کار می توانید از Help خود سیستم و یا مراجعه به سایت اصلی شرکت کمک بگیرید. همچنین در زیر چند پیوند مفید در این رابطه به شما معرفی می کنیم.

 

۲- Update-Manager را اجرا کنید

داشتن سیستمی بروز یکی از نکات مهم سیستم عامل و نرم افزارهای تحت آن می باشد. با اجرای Update-Manager اوبونتو علاوه بر دریافت آخرین بروزرسانی ها, از امکانات جدیدی که همراه آن ها ارایه می شود نیز استفاده می کنید. همچنین ممکن خود سیستم عامل جدید دارای باگ هایی باشد که با این کار برطرف خواهند شد. پیشنهاد ما این است که همیشه سیستم خود را بروز نگاه دارید تا خطری شما را تحدید نکند.

 

۳- نصب افزودنی های محدودشده !

سیستم عامل جدید اوبونتو Natty Norwhalشاید کمی باور آن سخت باشد ولی به خاطر بعضی دلایل قانونی, اوبونتو به طور پیشفرض نمی تواند از Codec های معمول مانند MP3,WMV یا DVD استفاده کند و به صورت پیشفرض بر روی سیستم نصب نمی شوند. اما خوشبختانه این انتهای کار نیست! اگرچه Ubuntu نمی تواند این بسته ها را نصب کند اما کاربران این اجازه را دارند.

به هنگام نصب Ubuntu, گزینه ای وجود دارد با نام “Install 3rd party codecs/restricted drivers” که در صورت تیک دار کردن این گزینه این Codec ها نیز نصب می شوند اما اگر این کار را انجام نداده اید, برای فعال کردن, مراحل زیر را دنبال کنید…

 

گرافیک اوبونتو به طور خودکار باید درایور کارت گرافیک سیستم را شناسایی کند و این کار را به خوبی انجام می دهد. اگر این چنین باشد, آیکون “circuit board” بالای صفحه دیده می شود. بر روی آن کلیک کنید و مراحل را ادامه دهید. اگر این چنین نشد (در اکثر موارد سیستم به سرعت شناسایی می کند) باید به صورت دستی این کار انجام دهید. Application lens را از منوی سمت چپ باز کنید و سپس Additional Drivers را انتخاب کنید.

Codecs و فرمت های محدود شده موزیک و ویدیو یک بخش جدایی ناپذیر از هر سیستمی است و Ubuntu به این نیاز به خوبی پاسخ داده است. اگر این کدها را نصب نکرده اید, کافی است تا بر روی پیوند زیر کلیک نمایید.

Install Codecs

۴- نصب indicator-applets مفید

سیستم عامل جدید اوبونتو Natty Norwhalمحیط لینوکس اوبونتو بسیار انعطاف پذیر است و توانایی تغییرات زیادی دارد. یکی از این قابلیت ها Applet ها یا همان ابزارک ها می باشند. در رابط کاربری جدید اوبونتو, Gnome 3 برخلاف رابط قبلی, به صورت کلی نمی توان از Applet های معمول استفاده کرد. اما اوبونتو مشکل به صورت دیگری حل کرده است و آن هم استفاده از Indicator Applet ها می باشد. هزاران IA مفید وجود دارد که براحتی می توانید آن ها را نصب و اجرا نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نصب این نوع Applet ها در Google یا Bing جست و جو کنید.

 

۵- برنامه های بیشتری در Ubuntu Software Center پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید

لینوکس دنیای برنامه های رایگان و قدرتمند است و اوبونتو با استفاده از Ubuntu Software Center دسترسی به این برنامه ها را راحت تر از همیشه کرده است. این برنامه را باز کنید و در بین نرم افزارهای موجود, بهترین ها را نصب و جایگزین برنامه های فعلی کنید تا راحت تر از همیشه با سیستم خود کار کنید. نحوه کار با این برنامه را می توانید از طریق فیلم زیر مشاهده نمایید.

Installing software in Ubuntu 11.04

۶- اگر دوست ندارید تعویض کنید…

محیط جدید لینوکس Unity نام دارد و به طور کلی با روند محیط قبلی فاصله دارد. اگر با این محیط مشکل دارید و نمی توانید با آن کار کنید (که توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید) به محیط قبلی (Classic GNOME in Ubuntu 11.04) باز گردید. با پیمودن مراحل زیر می توانید از محیط قبلی اوبونتو در Ubuntu 11.04 استفاده کنید.

ابتدا Log Out کنید تا از محیط خارج شوید. بر روی نام خود کلیک کنید. به دنبال منوی session در انتهای صفحه باشید. آن را از Ubuntu به Ubuntu Classic تغییر دهید و Login کنید.

 

۷-  از Ubuntu-One استفاده کنید

سیتم عامل جدید اوبونتو Natty Norwhalاین سرویس برای همه کاربران اوبونتو ۲ گیگابایت فضای مجازی اختصاص می دهد که می توان از فایل ها و اسناد مهم پشتیبان تهیه کرد و با یکدیگر Sync کرد. این سرویس با بیشتر برنامه های موجود در اوبونتو سازگار است و به طور کلی یکپارچگی بسیار خوبی برای این کار به وجود آورده است. برای شروع بر روی آیکون Ubuntu One در منوی Unity Luncher کلیک کنید.

 

۸- Nautilus-Elementary

Nautilus برنامه مدیریت فایل محبوب اوبونتو می باشد که بسیار سریع و ساده و قدرتمند است. اما Nautilus Elementary نسخه ای دیگر از این File Manager می باشد که بهینه و زیباتر شده است و توصیه می کنیم که این برنامه را نیز نصب کنید. برای نصب یا از طریق پیوند زیر اقدام نمایید و یا در اینترنت به جست و جو بپردازید.

Nautilus Instruction…

 

۹- سرویس های شبکه های اجتماعی را فعال کنید

یکی از جنبه های قدرتمند اوبونتو و محیط آن, توانایی برقراری ارتباط با انواع شبکه های اجتماعی محبوب می باشد. Messenger قدرتمند و همه کاره empathy, برنامه مدیریت ایمیل محبوب و کارای Evolution, برنامه اجتماعی Social Broadcast Message و صدها برنامه مرتبط دیگر اوبونتو, شما را هر نظر بی نیاز می کند. فقط کافی تا از همگی استفاده کنید.

 

۱۰ – در آخر…

سیتم عامل جدید اوبونتو Natty Norwhal

چند لحظه با آرامش کامل با Ubuntu جدید خود کار کنید, به موسیقی  مورد علاقه خود گوش دهید و از سایت های محبوب خود دیدن کنید و لذت استفاده از یک سیستم عامل سریع و زیبا را از خود نگیرید. Ubuntu ممکن است به قدرت مندی دیگر سیستم عامل ها نباشد اما در تلاش است و تا کنون در راه به خوبی پیش رفته است و در آخر آینده از آن لینوکس /اوبونتو است!

 

 

نظرسنجی لامرد آی سی تی

معمولاً از کدام دستگاه برای اتصال به اینترنت ، بیشتر استفاده می کنید ؟
 

درباره لامرد آی سی تی

شركت « فناوری اطلاعات و ارتباطات لامرد » از بدو تاسيس در سال 1385با هدف ارائه خدمات مناسب و گسترده با استفاده از دانش روز، فعاليت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر اين شركت با ارائه يكي از گسترده‌ترين خدمات مبتني بر تکنولوژی روز ، استاندارد‌هاي جديدي را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نموده است.