جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است .
لطفا آن را در بخش تنظیمات مرورگر خود فعال نمایید.
پس از فعال نمودن آن میتوانید برای برگشت به پورتال اینجا کلیک کنید.
صفحه نخست مقالات چند نکته برای استفاده بهتر از Ubuntu Software Center
چند نکته برای استفاده بهتر از Ubuntu Software Center

ubuntu software center

اگر از سیستم عامل Ubuntu استفاده می کنید حتما با Ubuntu Software Center که به اختصار AppCenter نامیده می شود, آشنا می باشید. Ubuntu software center یک برنامه کامپیوتری برای نمایش, نصب و حذف نرم افزارها در سیستم عامل اوبونتو می باشد به نقل از ویکیپدیا . هرچه که از یک برنامه مدیریت نرم افزار انتظار داشته باشید, در این برنامه مشاهده می کنید و مشابه آن را در هیچ پلتفرمی نمی یابید. همچنین با استفاده از AppCenter به انبوهی از برنامه ها و برنامک های رایگان و متن باز دسترسی دارید که این خود انقلاب عظیمی در این رابطه می باشد.

مزیت بزرگ این نرم افزار, دسته بندی دقیقی است که از برنامه های موجود ایجاد می کند و به نمایش می گذارد. این نوع دسته بندی, جست و جو و نمایش برنامه ها را سریعتر و راحتر می کند و کاربر با آسودگی خاطر بیشتری به کار خود مشغول می شود.

در ادامه راهکار ها و نکاتی را به شما آموزش می دهیم تا با سرعت بیشتری به مدیریت برنامه های خود بپردازید.


از پر سرعت ترین سرور موجود برای دریافت بسته ها استفاده کنید

یکی از نکانی که باعث افزایش سرعت نصب بسته ها (Packages) درسیستم می شود, سرعت سروری است که از آن بسته ها را دریافت می کنیم. Ubuntu به طور پیش فرض یا از سروری که در کشور شما موجود است استفاده می کند و یا از سرور اصلی و سراسری Ubuntu. تعداد این سرورها بسیار زیاد است و بسته به منطقه ای که شما در آن قرار دارید ممکن است سرعت های متفاوتی داشته باشند.

یکی از قابلیت های خوب برنامه, تشخیص و اعمال یهترین سرور به طور خودکار می باشد. برای اعمال این تغییر, در محیط برنامه گزینه Edit و سپس Software Source را انتخاب کنید. در پنجره باز شده گزینه ای با نام Download From مشاهده خواهید کرد. در منوی باز شده بر روی Others کلیک کنید.

Ubuntu software center menu


لیستی از سرورهای موجود را مشاهده خواهید کرد. اگر از قبل سروری را می شناسید که سرعت بالاتری دارد آن را انتخاب کنید و در غیر این صورت دکمه Select Best Server را فشار دهید. این گزینه تمامی سرورهای موجود در لیست را آزمایش و سیستم شما را به پر سرعت ترین آن ها وصل می کند. با توجه به وضعیت جغرافیایی شما, این کار می تواند سرعت دریافت بسته ها را بسیار سرعت بخشد.

ubunto software center automatic select


افزونه ها (Add-Ons) را براحتی نصب کنید

Ubuntu Software Center سیستمی را برای شما آماده ساخته است که با کمک آن می توان افزونه های برنامه ها را براحتی نصب کرد. به عنوان مثال اگر شما مرورگر FireFox را نصب کرده باشید (به طور اتوماتیک نصب می شود) با Option های زیر (و یا مشابه) را مشاهده خواهید کرد:

Ubuntu software center add-ons

برای نصب این افزونه ها فقط کافی است علامت کنار هر کدام را بزنید و دکمه Apply Changes را فشار دهید. این سرویس می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه باشد.


نمایش به وسیله Software Source

به دنبال برنامه ای هستید که در یک Repository خاص اضافه کرده اید؟ یا یک PPA؟ خوشبختانه Ubuntu Software Center این قسمت را نیز به خوبی پشتیبانی می کند. بر روی فلشی که در سمت چپ گزینه Get Software قرار دارد کلیک نمایید تا منوی زیرینش به خوبی نمایان شود. در این منو می توانید Source های اضافه شده در سیستم را مشاهده کنید:

Ubuntu software center - source

همین کار را می توانید با Installed Software انجام دهید و ببینید که هر برنامه را از چه سورسی نصب کرده اید.


استقاده از Synaptic

Ubuntu software center - synaptic

اگر استفاده از ubuntu software center شما را راضی نمی کند, جایگزین مناسبی برای آن وجود دارد و آن Synaptic Package manager می باشد. این برنامه یکی از قدرتمند ترین برنامه های مدیریت بسته در لینوکس می باشد. انعطاف برنامه بسیار زیاد می باشد و تمامی نیازهای کاربران را برآورده می کند. تنها مشکل برنامه کاربر پسند نبودن آن است (البته در مقایسه با Ubuntu software center) اما محیطی کاملا حرفه ای در اختیار شما قرار داده شده است که می توانید در صورت نیاز به عنوان جایگزینی بسار مناسب استفاده نمایید.

 

نظرسنجی لامرد آی سی تی

معمولاً از کدام دستگاه برای اتصال به اینترنت ، بیشتر استفاده می کنید ؟
 

درباره لامرد آی سی تی

شركت « فناوری اطلاعات و ارتباطات لامرد » از بدو تاسيس در سال 1385با هدف ارائه خدمات مناسب و گسترده با استفاده از دانش روز، فعاليت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر اين شركت با ارائه يكي از گسترده‌ترين خدمات مبتني بر تکنولوژی روز ، استاندارد‌هاي جديدي را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نموده است.