جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است .
لطفا آن را در بخش تنظیمات مرورگر خود فعال نمایید.
پس از فعال نمودن آن میتوانید برای برگشت به پورتال اینجا کلیک کنید.
صفحه نخست مقالات نصب فتوشاپ CS5 بر روی Ubuntu 10.04
نصب فتوشاپ CS5 بر روی Ubuntu 10.04

اکثر کسانی که با سیستم عامل Linux کار می کنند از کار کردن با بیشتر برنامه هایی که در Windows براحتی اجرا می شوند, محرومند. البته باید ذکر کرد که این اشکال به لینوکس بر نمی گردد, بلکه از شرکت های سازنده ی برنامه ها است (که آن را برای پلتفرم های مختلف ارایه نمی کنند).

فتوشاپ CS5 را به راحتی بر روی ubtunu 10.04 نصب کنید

لینوکس به کمک کاربرانش این موضوع را تا حدودی به دو روش حل کرده است. اولین روش استفاده از معادل سازی است. به طور مثال در لینوکس از برنامه OpenOffice به جای Microsoft Office می توان استفاده کرد. روش دیگر استفاده از شبیه سازهای ویندوز در سیستم عامل لینوکس است. یکی از این شبیه سازها Wine نام دارد که اجازه می دهد تا پسوندهای exe. در لینوکس, اجرا و تحت شرایطی نصب شود. ولی باز نمی توان همه ی برنامه ها را نصب کرد.


برنامه Wine به تازگی پشتیبانی خود را از برنامه های ویرایشی شرکت Adobe بالا برده است و بدین ترتیب می توان Photoshop CS5 را راه اندازی کرد. در ادامه نحوه نصب را طی چند مرحله ساده توضیح می دهیم.

 

 

آماده سازی Wine برای Ubuntu

در قسمت جست و جوی Ubuntu Software Center, گزینه Wine را جست و جو نمایید. جست و جوی حاصل به احتمال زیاد مانند شکل زیر, Wine Microsoft Windows Compatibility Layer می باشد و با زدن دکمه Install آن را نصب کنید.

فتوشاپ CS5 را براحتی بر روی Ubuntu 10.04 نصب کنید

عکس از makeuseof.com

پس از اتمام قسمت بالا نوبت به نصب winetricks می رسد. ترمینال (Terminal) را از مسیر Applications>Accessories باز کرده و دستور زیر را در آن وارد کنید:

wget http://www.kegel.com/wine/winetricks

در هر قسمت اگر از شما رمز عبوری خواسته شد, رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید. پس از دریافت winetricks, با استفاده از دستور زیر آن را نصب می کنیم:

sh winetricks msxml6 gdiplus gecko vcrun2005

فتوشاپ CS5 را براحتی بر روی Ubuntu 10.04 نصب کنید

عکس از makeuseof.com

قبل از نصب فتوشاپ ما نیاز به فونت های Microsoft داریم. بنابراین با اجرای دستور زیر (در ترمینال) آن ها را نصب می کنیم:

sudo apt-get install msttcorefonts

نصب فتوشاپ

از منوی Applications گزینه Wine را باز کنید. خواهید دید که شما درایو C ویندوز خود را (البته به طور شبیه سازی شده) دارید. آن (Browse C: Drive) را انتخاب کنید و به مسیر C:\Windows\System32 بروید. شما باید ۲ فایل DLL را از لینک های زیر دریافت کرده و در این مکان قرار دهید.

-  msvcr80.dll

-  atmlib.dll


فتوشاپ CS5 را براحتی بر روی لینوکس Ubuntu 10.04 نصب کنید

عکس از makeuseof.com

 

زمانی که فایل ها را کپی کردید, تنها باید فایل نصب فتوشاپ را تحت برنامه Wine اجرا کنید. اگر با کلیک به طور مستقیم باز نشد, می توانید بر روی فایل راست کلیک کنید و تحت Wine بازگشایی نمایید (مراحل نصب کاملا مانند Windows می باشند). اگر در اتمام مراحل نصب, گزینه Run Photoshop CS5 را تیک دار کنید, فتوشاپ باید بدون هیچ مشکلی باز شود.


فتوشاپ CS5 را براحتی بر روی لینوکس Ubuntu 10.04 نصب کنید

عکس از makeuseof.com


تنها کاری که باقی مانده, ایجاد Shortcut است که در Ubuntu با نام Launcher شناخته می شود. در فضای خالی Desktop راست کلیک کنید و گزینه Create Launcher را انتخاب کنید. در قسمت command box عبارت زیر را وارد کنید:

wine “<path>”

در عبارت بالا <path> مسیری است که در موقع نصب وارد کرده اید (همانطور که گفته شد می توانید با رفتن به منوی Wine گزینه Browse C: Drive را انتخاب و مسیر را پیدا کنید). مسیری که وارد می کنید چیزی شبیه به “C:\\Program Files\\Photoshop\\PhotoshopCS5.exe” می باشد. نامی برای میانبر خود قرار دهید و از این طریق  فتوشاپ لینوکسی شما براحتی قابل دسترس خواهد بود.

http://www.pc-article.ir

 

نظرسنجی لامرد آی سی تی

معمولاً از کدام دستگاه برای اتصال به اینترنت ، بیشتر استفاده می کنید ؟
 

درباره لامرد آی سی تی

شركت « فناوری اطلاعات و ارتباطات لامرد » از بدو تاسيس در سال 1385با هدف ارائه خدمات مناسب و گسترده با استفاده از دانش روز، فعاليت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر اين شركت با ارائه يكي از گسترده‌ترين خدمات مبتني بر تکنولوژی روز ، استاندارد‌هاي جديدي را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نموده است.