جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است .
لطفا آن را در بخش تنظیمات مرورگر خود فعال نمایید.
پس از فعال نمودن آن میتوانید برای برگشت به پورتال اینجا کلیک کنید.
صفحه نخست مقالات انواع جرایم اینترنتی
انواع جرایم اینترنتی

مقالات لامرد آی سی تی | انواع جرایم رایانه ایشاید قبلا نام جرایم اینترنتی برای ما ناملموس بود. این موضوعی است که به تازگی جای خود را در عالم ارتباطات بازنموده و نیاز به تشریح دقیق و مصداق یابی دارد . به راستی چه مواردی از اصلی ترین مصادیق جرایم اینترنتی محسوب می شوند و بیشترین جرایم اینترنتی به آنها اختصاص داد ؟

هم اکنون تلاش سارقان اینترنتی برای فریفتن مردم برای دادن مشخصات حساب های بانکی خود در حال افزایش است... در پژوهشی که توسط رویتر صورت گرفته روشن شده است که آمار انواع دستبردهای اینترنتی (phishing) در شش ماه نخست سال جاری میلادی دو برابر شده است. افزون بر این، در شش ماهه نخست سال ۲۰۰۶ بیش از ۱۵۷ هزار پیام phishing در سراسر جهان رد و بدل شده است.

 

این آمار در مقایسه با سال گذشته ۸۱ درصد افزایش داشته است . بنابر این کاربران اینترنتی باید اطلاعات و داده های حسایهای بانکی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند و در این خصوص مواظب ایمیلهای فریبنده و یا چتهایی با ظاهر معمولی باشند. مطابق گزارش سالانه خطرات امنیتی که شرکت سیمانتک، (فروشنده نرم افزارهای امنیتی) هر سال منتشر می کند، هر پیام اینترنتی می تواند همزمان به هزاران یا صدها هزار مصرف کننده اینترنت ارسال شود .

 

بنابر این نباید خطرات امنیتی را نیز در این خصوص نادیده انگاشت. همچنین جرایم ساخت یافته به عنوان یکی از انواع جالب توجه دستبردهای اینترنتی وجود دارند که کاربران خانگی را که کار خود را با لینک های ضعیف و کم بیننده شروع می کنند، مورد هدف قرار می دهند . این خود یکی از سخت ترین نوع حملات اینترنتی محسوب می شود .در این خصوص روشهای مختلفی وجود دارد . در یکی از روش های معمول، سارقان اینترنتی با ارسال الکترونامه ای در لباس سازمان های مالی یا حقوقی از اشخاص می خواهند که اطلاعات مربوط به حساب های مالی خود مانند کلمه عبور یا شماره رمز را برای سازمان مورد نظر ارسال کنند.

 

دریافت کننده الکترونامه که گمان می کند این نامه را از سازمان مالی شناخته شده خود دریافت کرده است، با ارسال نامه به آدرس خواسته شده، اطلاعات مالی خود را در اختیار سارق اینترنتی قرار می دهد . . این خود روشی ساده برای دستبردهای رایانه ای می باشد .روشی که در آن خود فرد اطلاعاتش را به سارق اینترنتی تقدیم می کند! سارقان با ارائه مشخصات بسیار دقیقی از قربانی همچون نام کامل و علایق شخصی، وی را مطمئن می سازند که این الکترونامه را از سازمان مورد نظر فرستاده اند و به این ترتیب به اهداف خود نزدیک تر می شوند.

 

آنها برای به دست آوردن این اطلاعات به پایگاه های اینترنتی شبکه های اجتماعی و وب سایت های شخصی سرک می کشند. در بسیاری از این سایت ها می توان ردپایی از افراد یافت که حتا می تواند اطلاعات شخصی همچون علایق افراد را در بر داشته باشد . بنابر این کار سارقین اینترنتی به صورتی کاملا حساب شده صورت می گیرد و آنها به خوبی می دانند که باید از چه طریقی افراد را نسبت به خود مطمئن نمایند.در اینجا بسیاری از کاربران اینترنت فریب ظواهر ایمیل های ارسالی را خورده و تن به خواست سارقین می دهند .اما در این خصوص روشهای دیگری نیز وجود دارد .

 

یکی دیگر از روش هایی که در شش ماهه نخست سال جاری در میان سارقان اینترنتی شایع شده است، استفاده از ابزارهایی است که شرکت های تامین کننده ی خدمات و نرم افزارهای کامپیوتری تولید می کنند و به سارقان کمک می کند تا از فیلترهای هرزنامه عبور کنند و به این وسیله خود را غیر مجرم نشان دهند . این نیز از اقدامات پیچیده دیگر سارقین محسوب می شود . میزان خسارت های مالی که سارقان اینترنتی سالانه وارد می کنند به روشنی مشخص نیست.

 

به طور معمول این خسارات بسته به نوع متفاوت هستند، ممکن است این خسارت در حد آسیب رساندن به یک وب سایت و در نتیجه متوقف شدن خدمات آن باشد و یا به شکل الکترونامه های حاوی کرم های اینترنتی باشد که می تواند معادل آسیب های ناشی از انفجار به میلیون ها کامپیوتر آسیب وارد کند و حتا موجب از کار افتادن همیشگی آنها شود . .این خسارات هرسال بیشتر و بیشتر می شود و عملا شاید به نقطه ای برسد که نتوان آن را محاسبه نمود . با این حال اینترنت هنوز اصلی ترین عامل خسارت ناشی از جرایم الکترونیکی به شمار نمی آید. روزانه ۶۱۱۰ مورد حمله به خدمات اینترنتی صورت می گیرد اما آسیب های ناشی از این حملات نسبت به سال های گذشته بسیار کم شده است . یکی از راه های عمده این قبیل آسیب ها کرم هایی هستند که از طریق شبکه های الکتریکی وارد سرورها می شوند.

 

در حال حاضر خسارت های ناشی از این گونه حملات که به موضوع امنیت داده در شبکه های کامپیوتری مربوط می شود، چشمگیرتر است . در هر صورت افزایش تمرکز بر روی امنیت اطلاعات و تلاش شرکت های امنیتی برای کاهش اشتباهات خود، می تواند دوران حیات پرخطر کامپیوترها را پایان دهد . . .در این خصوص تجاربی وجود دارد که می توان از آن در جهت بهبود وضعیت مقابله با هکرها و جرایم اینترنتی استفاده نمود.

 

اینترنت اکسپلوررمایکروسافت به عنوان پرمصرف ترین مرورگر اینترنتی در جهان، در شش ماهه اخیر موفق شده است تعداد روزهایی را که یک هکر می تواند از یک حفره ی امنیتی برای رخنه در کامپیوتر یا شبکه استفاده کند، از ۲۵ روز به ۶ روز کاهش دهد . مرورگرهای اپرا و فایر فاکس موزیلا نیز در طی ۲ روز پچ های امنیتی جدیدی صادر کرده اند. این تلاش ها نشان می دهد که شرکت ها بسیار بیش از گذشته بر روی موضوع امنیت اطلاعات نیرو و هزینه صرف کرده اند .

 

نظرسنجی لامرد آی سی تی

معمولاً از کدام دستگاه برای اتصال به اینترنت ، بیشتر استفاده می کنید ؟
 

درباره لامرد آی سی تی

شركت « فناوری اطلاعات و ارتباطات لامرد » از بدو تاسيس در سال 1385با هدف ارائه خدمات مناسب و گسترده با استفاده از دانش روز، فعاليت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر اين شركت با ارائه يكي از گسترده‌ترين خدمات مبتني بر تکنولوژی روز ، استاندارد‌هاي جديدي را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نموده است.