جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است .
لطفا آن را در بخش تنظیمات مرورگر خود فعال نمایید.
پس از فعال نمودن آن میتوانید برای برگشت به پورتال اینجا کلیک کنید.
صفحه نخست مقالات نگاهی به خطرناک ترین کارهای اینترنتی
نگاهی به خطرناک ترین کارهای اینترنتی

نگاهی به خطرناک ترین کارهای آنلاینی که می توان انجام داد
محققان مرکز خدمات ایمنی اینترنت Cyber Defender با بررسی خطرناک ترین فعالیت هایی که می توان به صورت آنلاین انجام داد به توضیح چگونگی محافظت در برابر این خطرات پرداخت. به گزارش مهر، تا چه اندازه به فعالیت های آنلاینی که انجام می دهید، وب سایت هایی که به آن مراجعه می کنید و حتی لینک هایی که در صفحات اینترنتی روی آن کلیک می کنید، توجه دارید؟ شاید نتوان گفت تمامی فعالیت های آنلاین می توانند برای رایانه، کاربر و حریم خصوصی کاربر مخرب و خطرساز باشد اما به طور قطع تعدادی از این فعالیت ها هستند که انجام آنها به تنهایی می توانند مشکلات بزرگ و گاه غیرقابل جبرانی را برای کاربران به وجود آورند.

  • خطر اول: فعال کردن گزینه «ورود من به سیستم را ثبت کن» (Keep me signed in) در رایانه های عمومی.

اما راه محافظت: ساده ترین راه حل این است که اگر از رایانه شخصی خود استفاده نمی کنید، هرگز این گزینه را فعال نکنید و درباره رایانه های محل کارتان محتاط باشید زیرا تنها تا زمانی که در محل کارتان باشید در اختیار شماست و بقیه روز می تواند در دسترس دیگران باشد و دیگران نیز می توانند تمامی اطلاعات شخصی شما را به راحتی برای خود ارسال کنند. اگر از مکانی عمومی به وب سایت هایی مانند گوگل، آمازون یا ای بی وارد شده اید، در پایان کار از خروج از وب سایت اطمینان حاصل کنید. (Sign out) برای حفظ حریم خصوصی خود پس از پایان کار با رایانه تاریخ مرورگر اینترنتی خود را پاک کنید. برای جلوگیری از کنترل فعالیت های آنلاین خود می توانید از حالت «پنهانی» مرورگر خود استفاده کنید. این حالت در اینترنت اکسپلورر ۸، InPrivate Browsing و در کروم گوگل New Incognito Window نام دارد. هرگز هیچ رمز عبوری را روی مرورگر خود ذخیره نکنید، حتی اگر مرورگر از شما این را بخواهد زیرا افرادی دیگر می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

  • خطر دوم: به روز نکردن ویندوز، جاوا، ادوبی ریدر و ادوبی فلش.

اما راه محافظت: برنامه های جاوا، فلش و ریدر در صورت به روز رسانی نشدن به دلیل نقص های ایمنی، مسوول بسیاری از آلودگی های رایانه ای هستند. ساده ترین راه خلاصی از چنین آلودگی هایی به روز رسانی دائمی این چند نرم افزار است. فلش برای به روز رسانی به صورت خودکار از شما تقاضا می کند اما برای به روز رسانی جاوا کاربر باید به صورت روزانه اقدام کند. همچنین ادوبی ریدر نیز از سیستم به روز رسانی خودکار برخوردار است. از به روز رسانی سیستم عامل ویندوز اطمینان حاصل کنید. یکی از راه های این کار قرار دادن تنظیمات ویندوز روی به روز رسانی خودکار است. این کار رایانه و نقاط ضعف ایمنی سیستم های عامل را کمتر در دسترس هکرها قرار خواهد داد.

  • خطر سوم: استفاده از BitTorrent برای دانلود نرم افزارها، برنامه های تلویزیونی و فیلم های تحت قانون حق تکثیر.

اما راه محافظت: فقط از وب سایت های قانونی و رسمی دانلود مانند iTunes، Hulu و دیگر وب سایت های قانونی استفاده کنید و به هر قیمتی از سایت های تورنت یا سیلابی حتی اگر آلوده به ویروس نیز نباشند، استفاده نکنید زیرا برخی از تبلیغات ارسال شده روی این وب سایت ها می توانند بدون انجام کاری خاص از جانب کاربر، رایانه را آلوده کنند. اطلاعات و مطالب به سرقت رفته را دانلود نکنید.

  • خطرچهارم: بازی آنلاین در هر وب سایتی.

اما راه محافظت: هنگام دانلود نرم افزارهای بازی های رایگان بسیار احتیاط کنید زیرا اگر نرم افزار آلوده باشد می تواند رایانه را در خطر قرار دهد. اطلاعات ورود به بازی خود را در اختیار غریبه ها قرار ندهید. در واقع هیچ نوع اطلاعات شخصی یا غیرشخصی خود را در اختیار همبازی های آنلاین خود قرار ندهید زیرا در این صورت و در ساده ترین حالت دارایی های مجازی خود را از دست خواهید داد و در بدترین حالت پول هایتان به سرقت خواهد رفت. فریب حیله قدیمی «رازهای فارم ویل» را نخورید زیرا به این شکل یک ویروس تروجان را دانلود کرده اید یا اطلاعات فیس بوک خود را در اختیار یک تبهکار مجازی قرار داده اید.

  • خطر پنجم: تنظیم نکردن بخش ایمنی فیس بوک و فعال گذاشتن گزینه قرار دادن اطلاعات در اختیار «همه».

اما راه محافظت: تنظیمات ایمنی فیس بوک را با دقت مطالعه کنید و اجازه ندهید بخش «دوست دوستانم» امکان دیدن اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، تاریخ تولد و دیگر اطلاعات خصوصی را داشته باشند. از تمامی چنین اطلاعاتی می توان برای جعل هویت شما روی کارت های اعتباری دیگر استفاده کرد. تنها «دوستان» باید به لایه های شخصی تر اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. از این رو در انتخاب «دوستان» خود دقت کنید.

 

 

نظرسنجی لامرد آی سی تی

معمولاً از کدام دستگاه برای اتصال به اینترنت ، بیشتر استفاده می کنید ؟
 

درباره لامرد آی سی تی

شركت « فناوری اطلاعات و ارتباطات لامرد » از بدو تاسيس در سال 1385با هدف ارائه خدمات مناسب و گسترده با استفاده از دانش روز، فعاليت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر اين شركت با ارائه يكي از گسترده‌ترين خدمات مبتني بر تکنولوژی روز ، استاندارد‌هاي جديدي را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نموده است.