جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است .
لطفا آن را در بخش تنظیمات مرورگر خود فعال نمایید.
پس از فعال نمودن آن میتوانید برای برگشت به پورتال اینجا کلیک کنید.
صفحه نخست مقالات چگونه امنیت سیستم خود را بالا ببریم – قسمت اول
چگونه امنیت سیستم خود را بالا ببریم – قسمت اول

قسمت اول

شاید کمی عجیب باشد ولی کامپیوتر شما با اتومبیلتان در یک چیز مشترکند! هر دو به یک نگهداری منظم نیازمند هستند. تعجب نکنید شما نیازی به عوض کردن روغن کامپیوتر خود ندارید! ولی شما باید نرم افزارهای سیستم، منبع اطلاعات آنتی ویروس خود را بروز نگه دارید و همیشه از آخرین اخبار امنیت با خبر باشید.مقاله زیر را بخوانید تا روش بالا بردن امنیت سیستم خود را بیاموزید. در اینجا چند وظیفه نگهداری اصلی و پایه را معرفی می کنیم که می توانید از همین امروز آنها را انجام داده و شروع به بالا بردن امنیت سیستم خود کنید.
PCAHTISOS0
  • در خبرنامه وبسایت شرکت های سازنده نرم افزارهای مهم سیستم خود عضو شوید. بیشتر شرکت های سازنده به هنگام بروزرسانی و یا منتشر کردن نسخه جدیدی از نرم افزار خود، برای مشترکین، ایمیل هایی می فرستند که آنها را از بروز رسانی و یا مشکلات موجود در نرم افزار آگاه می سازد. این قسمت یکی از مهمترین بخش ها برای سیستم عامل، ضدویروس و دیوار آتش شما می باشد که به شما توصیه می کنیم حتما آن را اجرا نمایید.
  • نرم افزارها را فعال سازی (Register) کنید. زیرا در بیشتر نرم افزارها، قسمت های اصلی، با رجیستر کردن نرم افزار و خرید لیسانس آن فعال می شود و شرکت خدمات بهتر و بیشتری را ارائه می کند. مخصوصا ضد ویروس شما. همچنین ممکن است نرم افزار بطور آزمایشی (۳۰ روزه) در اختیار شما قرار گیرد که این خود مشکلات فراوانی را بوجود خواهد آورد. (البته این قسمت بدلیل عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران، مشکلی ایجاد نمی کند و همه از نرم افزارهای اصل استفاده می کنند!!)
  • بروزرسانی های (Updates) نرم افزارها را سریعا نصب کنید. هنگامی که شما اخطار و یا خبر از وجود بروزرسانی جدید یک نرم افزار آگاه می شوید – مخصوصا ضد ویروس و دیوار آتش- به سرعت بروزرسانی را دریافت (Download) و آن را نصب کنید. لازم به ذکر است که دریافت و نصب بروزرسانی، دو بخش جدا از هم می باشند و باید هر دو انجام شود تا امنیت سیستم شما تضمین گردد.
  • بسته های امنیتی سیستم عامل خود را نیز دریافت و نصب کنید. فرقی ندارد که سیستم عامل شما چیست.(ماکروسافت، لینوکس، مکینتاش و…)
  • از فایلها، اسناد، پوشه ها و… مهم یک پشتیبان (BackUp) تهیه کنید. پشتیبان یعنی یک نسخه کپی از سند و یا فایل اصلی! به طور قطع نرم افزارهای پشتیبانگیری زیادی وجود دارد که از اسناد مهم شما بخوبی و به شیوه های مختلف، پشتیبان گیری می کند که این کارها را دوره ای و خودکار انجام می دهند. شما می توانید نسخه پشتیبان را بر روی فلش مموری، CD، DVD، اینترنت، ایمیل و… همراه داشته باشید.
  • رمز های عبور مهم و روزمره را مرتب تعویض کنید.(پیشنهاد ما ماهیانه است) همچنین از علائم و نشانه ها و ترکیبی از حروف و اعداد استفاده کنید و هیچگاه نام،شماره و … خود را قرار ندهید که اشتباه بزرگی است.
  • از ضد ویروس های قدرتمند استفاده کنید. همیشه بین خوب و خوبتر، خوبتر را انخاب کنید تا با خیالی راحت به کار خود ادامه دهید و سیستم خود قربانی یک ضدویروس معمولی و کم حجم که فقط توانایی تشخیص ۷۰% از بدافزارها را دارد، نکنید. اگرچه ممکن است که سیستم شما کند شود، اما ارزش آن را دارد که از خسارتی عظیم تر جلوگیری کنید! در صورت امکان از بسته های کامل امنیتی آنها (Internet Security ) که شامل تمامی نرم افزارها مانند ضد ویروس، دیوار آتش، ضد اسپم، ضد کرم و تروجان و… است، استفاده کنید.

  • از تمامی سیستم به طور کامل توسط ضد ویروس بروزرسانی شده، یک اسکن کامل بگیرید و خیالتان را از سیستم خود و وجود هرگونه بدافزار راحت کنید.
  • سیستم و نرم افزارها را زمان بندی کنید. بروز رسانی نرم افزارهای را طوری تنظیم کنید که به هنگام متصل شدن به اینترنت (اینترنت Dial up) خودکار بروزرسانی شوند (مخصوصا ضد ویروس) و اگر هم از اینترنت دائم و پر سرعت استفاده می کنید، طوری تنظیم کنید که هر روز نرم افزار به سایت شرکت متصل شده و در صورت وجود بروزرسانی، آن را دریافت و نصب کند.
    همچنین نرم افزارهای امنیتی را طوری تنظیم کنید که عمل اسکن سیستم را اتوماتیک و دوره ای (۱۰ روزه) انجام دهد.
 

نظرسنجی لامرد آی سی تی

معمولاً از کدام دستگاه برای اتصال به اینترنت ، بیشتر استفاده می کنید ؟
 

درباره لامرد آی سی تی

شركت « فناوری اطلاعات و ارتباطات لامرد » از بدو تاسيس در سال 1385با هدف ارائه خدمات مناسب و گسترده با استفاده از دانش روز، فعاليت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر اين شركت با ارائه يكي از گسترده‌ترين خدمات مبتني بر تکنولوژی روز ، استاندارد‌هاي جديدي را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نموده است.