جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است .
لطفا آن را در بخش تنظیمات مرورگر خود فعال نمایید.
پس از فعال نمودن آن میتوانید برای برگشت به پورتال اینجا کلیک کنید.
صفحه نخست مقالات چگونه امنیت سیستم خود را بالا ببریم – قسمت دوم
چگونه امنیت سیستم خود را بالا ببریم – قسمت دوم
قسمت دوم
  • از امنیت وسایل خارجی اطمینان پیدا کنید. هنگامی که فلش مموری، CD، DVD و یا هرگونه وسایل خارجی که دارای حافظه است به کامپیوتر متصل می کنید ابتدا از پاک بودن آن مطمئن شوید و توسط ضدویروس خود آن ها را اسکن کنید و سپس به کار خود ادامه دهید. اگرچه بسته به حجم حافظه خارجی و سرعت آن زمانی صرف اسکن کردن می شود، اما سیستم خود را قربانی یک بدافزار بی رحم نکنید و با صبر به اسکن ادامه دهید.
  • برای دسترسی به سرعت بالاتر هیچ گاه ابزارهای امنیتی سیستم عامل و ضد ویروس و دیوار آتش خود را غیر فعال نکنید! بدافزارها، هنگامی که اصلا به فکر شما نمی رسد حمله می کنند و سیستم را از کار می اندازند. فقط اگر دائم به اینترنت متصل نیستید و هیچ حافظه جانبی به سیستم وصل نمی کنید می توانید به مدت کوتاهی سیستم امنیتی را غیر فعال کنید. به یاد داشته باشید که دوباره آن را فعال کنید.
PCAHTISOS2
  • هیچ گاه پیوند های (Links) مشکوک را باز نکنید. قبل از باز کردن آن ایتدا آدرس آن را مشاهده کنید و اگر با آدرسی طولانی با علائم غیر عادی مواجه شدید، هرگز آن را باز نکنید. هکرها همیشه با بکار بردن کلماتی جذاب، سعی در جذب مخاطب و باز کردن پیوند دارند. پس گول آنها را نخورید!
  • مقالات امنیتی و ضد هک و کرک مطالعه کنید تا اطلاعات نسبی از راهکارهای مقابله با هکران را بیاموزید و تا حدی بتوانید از خودتان در مواقع غیر عادی مقابله کنید. همچنین طرز کار نرم افزارهای امنیتی سیستم خود را بخوبی یاد بگیرید تا بهترین تنظیمات را نسبت به سیستم خود نجام دهید.
  • از اخطاراتی که ضد ویروس می دهد سرسری و با یک نگاه نگذرید و سعی در رفع کامل آن اخطار کنید.
  • هرگز چند ضد ویروس را با هم نصب نکنید و مطمئن باشید به امنیتی بهتر نمی رسید و فقط باعث اختلال در کار هر کدام و کاهش سرعت کامپیوتر خود شده اید! پس فقط یک ضد ویروس قدرتمند را انتخاب کنید و آن را نصب کنید.
  • کامپیوتر خود را قفل کنید. اگر مایل نیستید که افراد دیگر به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند در قسمت های مختلف سیستم خود قفل های نرم افزاری و حتی سخت افزاری قرار دهید! راه های مختلفی برای قفل کردن سیستم وجود دارد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم:
الف-       بر روی بایوس (Bios) سیستم رمز عبور قرار دهید تا از ایجاد تغیرات توسط دیگران و آسیب رساندن به سیستم جلوگیری کنید.
ب-         اگر از سیستم عامل ماکروسافت (ویندوز) استفاده می کنید برنامه های زیادی وجود دارند که با رمزدار کردن و غیر قابل دسترس کردن پوشه ها و پارتیشن ها، دسترسی دیگران را به آنها محدود می کنند.
ج-         اگر فلش مموری دارید، نرم افزارهایی وجود دارند که فلش مموری شما را به قفل سخت افزاری تبدیل می کنند و تا زمانی که آن را به کامپیوتر متصل نکرده اید، سیستم غیر فعال است و نمی توانید وارد محیط کاری خود شوید!
  • حتما از کاربری که برای ورود به ویندوز استفاده می کنید (User)، رمز عبور قرار دهید و تا جایی که می شود دیگران را محدود کنید. همچنین یک کاربر محدود (User) دیگر برای سیستم خود تعریف کنید و آن را برای استفاده دیگران قرار دهید تا به فایل های اصلی دسترسی نداشته باشند و از دستکاری سیستم جلوگیری کنید.
  • برای کاربر اصلی (Administrator) حتما رمز عبور تعریف کنید.
امید است با رعایت نکات امنیتی، سیستمی امن داشته باشید و از خطرات گوناگون در امان باشید.
 

نظرسنجی لامرد آی سی تی

معمولاً از کدام دستگاه برای اتصال به اینترنت ، بیشتر استفاده می کنید ؟
 

درباره لامرد آی سی تی

شركت « فناوری اطلاعات و ارتباطات لامرد » از بدو تاسيس در سال 1385با هدف ارائه خدمات مناسب و گسترده با استفاده از دانش روز، فعاليت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر اين شركت با ارائه يكي از گسترده‌ترين خدمات مبتني بر تکنولوژی روز ، استاندارد‌هاي جديدي را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نموده است.