جاوا اسکریپت بر روی مرورگر شما غیر فعال است .
لطفا آن را در بخش تنظیمات مرورگر خود فعال نمایید.
پس از فعال نمودن آن میتوانید برای برگشت به پورتال اینجا کلیک کنید.
صفحه نخست مقالات اپل : Flash Player از Mac OS X خارج می شود
اپل : Flash Player از Mac OS X خارج می شود

Flash Playerاپل قصد دارد به علت مسائل امنیتی، سیستمهای جدید Mac OS X را بدون Flash Player و جاوا عرضه کند. بدین ترتیب، شرکت اپل تمامی سیستم­های جدید Mac OS X خود را بدون Adobe Flash Player از پیش نصب شده به فروش خواهد رساند.

اپل اخیرا اقدام به فروش مدل­های جدید MacBook Air بدون Flash Player کرده است و بنا بر گزارش­ها، این شرکت قصد دارد که این نرم افزار را از تمامی سیستم­های جدید خود حذف نماید.

این خبر همچنین حاکی است که احتمالا محصول Java runtime تولید شرکت اپل نیز دیگر نگهداری نشده و از نسخه های آینده Mac OS X نیز حذف خواهد شد.

 

این تصمیم برای حذف Flash Player و جاوا از سیستم عامل Mac بیشتر به دلیل مسائل امنیتی اتخاذ شده است. شرکت اپل در گذشته مشکلاتی با به روز نگه داشتن سیستم­های خود با اصلاحیه های امنیتی Flash Player و جاوا داشته است.

به گزارش سایت ماهر، یکی از مسوولان امنیتی Mac در مورد حذف جاوا اظهار داشت:

“در روزهای نخست کار Mac OS X، جاوا مانند یک جایگزین برای Objective-C برای توسعه برنامه ها به شمار می آمد. بنابراین جاوا برای اپلت­های جاوای مبتنی بر وب پشتیبانی می­ شد. اکنون اپلت­های جاوا برای نصب بدافزار بر روی سیستم­های ویندوز استفاده می شوند، البته این اپلت­ها برای ویژگی­های تعاملی در برنامه های وب که HTML به تنهایی قادر به ارائه آن نیست نیز مورد استفاده قرار می­ گیرند.

شرکت اپل همواره تاخیر چند ماهه ای در ارائه به روز رسانی­های امنیتی برای جاوا داشته است که کاربران Mac را در معرض خطر این آسیب پذیری­ها در طول این مدت قرار می­ دهد.

اپل ترجیح می­ دهد این نرم افزار را به عنوان یک جزء از پیش نصب شده در سیستم عامل خود حذف نماید. کاربران اپل با جاوا به عنوان یک نرم افزار اختیاری قابل نصب که از طریق شرکت دیگری (اوارکل) عرضه می­شود امنیت بیشتری خواهند داشت، چرا که اکنون جاوا به ندرت در وب مدرن مورد نیاز است و این مساله باعث می­ شود که کاربران Mac پیش از عرضه به روز رسانی­های امنیتی جاوا توسط اپل، در معرض این آسیب پذیری­ها قرار نگیرند.”

 

 

نظرسنجی لامرد آی سی تی

معمولاً از کدام دستگاه برای اتصال به اینترنت ، بیشتر استفاده می کنید ؟
 

درباره لامرد آی سی تی

شركت « فناوری اطلاعات و ارتباطات لامرد » از بدو تاسيس در سال 1385با هدف ارائه خدمات مناسب و گسترده با استفاده از دانش روز، فعاليت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر اين شركت با ارائه يكي از گسترده‌ترين خدمات مبتني بر تکنولوژی روز ، استاندارد‌هاي جديدي را در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح نموده است.